Plávanie je šport, ktorý v sebe kombinuje omnoho viac výhod ako iné športy. Preto ak si zájdete napríklad na plaváreň Pasienky aj počas zimnej sezóny, môžete pre svoje telo získať mnoho benefitov, ktoré iné cvičenie neposkytuje.

 

Šport ktorý páli množstvo kalórií

 

Plávanie patrí do prvej desiatky športov,  ktoré pália najviac kalórií. Hodina plávania vás dokáže zbaviť až 700 kalórií a to nemusíte ísť ani o preteky. Výhodou totiž je, že zapojíte množstvo svalov, čo znamená, že spaľujete tuk rovnomerne v celom tele. 

 

Zdravé na srdce

 

Plávanie je veľmi dobré aj pre kardiovaskulárny systém. Napríklad jedna zo štúdií z roku 2016 uvádza, že pravidelné plávanie dokáže znížiť hladinu cholesterolu, ozdraviť srdce a súčasne lepšie bude telo kontrolovať hladinu cukru. O spojení plávania a zdravého srdca však hovorí celý rad štúdií. Pretože pri plávaní kardiovaskulány systéme nepreťažujete, ale liečite a to doslova. 

 

Formuje postavu

 

Výhodou plávania je, že predstavuje dokonalý návod ako budovať svaly a súčasne spaľovať tuk. Výsledkom je pekná postava a žiadne tukové vankúšiky. Pozrite si niekedy telá plavcov. Sú atraktívnejšie ako ľudí, ktorí navštevujú fitness centrá. Nie je to náhoda, ale výsledok plávania. Ak neviete plávať správne, skúste absolvovať kurz plávania

 

Zlepšuje kapacitu pľúc

 

Kapacita pľúc je veľmi dôležitý ukazovateľ zdravia. Čím je väčšia, tým budete zdravší, sviežejší, menej sa zadýchate a do kopca alebo schodmi vybehnete prakticky bez námahy. Plávanie dokáže pomaly a systematicky zvyšovať kapacitu pľúc. Preto sa určite oplatí. 

 

Vhodné úplne pre každého

 

S plávaním môžete začať okamžite. Ide o jedno z mála cvičení, na ktoré nepotrebujete extra prípravu. Je to ideálny šport aj pre ľudí s nadváhou, ktorí sa chcú zbaviť kilogramov. Pretože voda telo nadnáša a tak netrpia kĺby ani svaly prehnanou záťažou nadváhy. Začnite s plávaním a budete chudnúť efektívnejšie. 

 

Sú to čisté endorfíny

 

Plávanie poteší nielen telo, ale aj psychiku. Pár dĺžok na plavárni a vaša myseľ bude niekde úplne inde. Pravidelný pohyb, voda, telesná námaha, hlboké dýchanie a vaše telo zaplavia endorfíny. Plávanie preukázateľne znižuje hladiny stresu. Možno ho preto plnohodnotne označiť aj za relaxačné cvičenie. Výsledkom je, že namiesto stresového kortizolu vám budú krvou kolovať hormóny šťastia – endorfíny. Jednoducho budete ako vymenený.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.
You need to agree with the terms to proceed

Menu