swimming-line

Tento test bol navrhnutý Kenneth Cooperom pre americkú armádu na testovanie vojakov v roku 1968. Odvtedy sa dostal aj do povedomia širokej verejnosti obzvlášť ako test na telesnej výchove na základných a stredných školách ako tzv. dvanásťminútovka. Cooperov test je navrhnutý pre beh ale dá sa aplikovať aj v rôznych iných športoch a to platí aj pre plávanie.

Ako na to?

Stačí ak sa vyberiete na bazén so stopkami, hodinkami alebo trénerom, ktorý vám čas odmeria. Potom už je len na Vás aký plavecký štýl preferujete (samozrejme treba brať do úvahy aj rýchlosť jednotlivých štýlov) a plávate ho súvisle 12 minúť s tým, že zaznamenáte odplávanú vzdialenosť. Pozor! výsledky sa môžu líšiť v závislosti od dĺžky bazénu. Na 25 metrovom bazéne sa pláva o niečo rýchlejšie vzhľadom na častejšie obrátky. V ideálnom prípade si Cooperov test spravte na 25 aj 50 metrovom bazéne a výsledky s trénerom porovnajte a prediskutujte.

A ako zhodnotíte svoj výkon?

Následná tabuľka vám napovie ako ste na tom so svojimi kondičnými schopnosťami v bazéne.

Menu