V dnešnej dobe patrí plávanie k jedným zo základných pohybových zručností človeka. Veľmi zriedka nájdeme človeka, ktorý nevie plávať. Avšak nie je plávanie ako plávanie. Musíme si uvedomiť, že nesprávna technika nám môže ublížiť viac ako si myslíme a zo zdravého pohybu máme zrazu zdravotné problémy. Z tohto dôvodu by sme mali trénovať pod dohľadom odborného trénera.

Vraví sa, že plávanie je najzdravší šport, pozrieme sa na to prečo ?

  • pri plaveckých pohyboch sa zapájajú všetky svaly tela – nie len tie, ktoré môžeme posilňovať aj v telocvični ale napríklad aj svalovina pľúc sa zapája intenzívnejšie ako pri mnohých iných cvičeniach
  • Dýchanie vo vode napomáha rozširovať kapacitu pľúc a taktiež dochádza k lepšiemu prívodu kyslíka do tkanív a svalov
  • Pri plávaní sa rovnako zaťažuje pravá a ľavá polovica tela, takže predchádzame k vykriveniam a bolestiam chrbtice – tak isto pri týchto problémoch je plávanie veľmi účinným pomocníkom pri liečbe a rehabilitácií
  • Pravidelný pohyb v bazéne napomáha prevencií voči obezite u detí aj dospelých – sedavý spôsob života je v dnešnej dobe príčinou nie len obezity ale aj ochabnutého svalstva, skrátených šliach a možného poškodenia chrbtice a kĺbov
  • Na údiv mnohých ľudí plávanie posilňuje imunitu – ide totiž o pravidelné otužovanie sa, ktoré napomáha k zlepšeniu imunity a obranyschopnosti organizmu
  • V neposlednom rade sa plávaním uvoľňujú endorfíny – hormóny šťastia, ktoré pomáhajú k duševnej pohode a zmierňovaniu stresu

Cieľom našich plaveckých tréningov je:

  1. naučiť ľudí správne plávať aby ich pohyb vo vode tešil a nie ťažil
  2. pomôcť pri zdravotných ťažkostiach a ochoreniach chrbtice a pohybového aparátu
  3. zvýšiť plaveckú a pohybovú gramotnosť detí, mládeže aj dospelých