Názov článku hovorí za všetko. O zdravotných benefitoch plávania snáď netreba nikoho presviedčať. Ale platia aj pre tehotné? Stručná odpoveď znie: áno. Dlhšia odpoveď: áno a dokonca aj pre dieťatko. 

 

1. Je bezpečné pre matku aj dieťa

 

Na úvod ešte uistime tehotné mamičky. Plávanie je činnosť, pri ktorej (za použitia zdravého rozumu) nehrozia tvrdé nárazy či mechanický tlak, ktorý môže ublížiť. Ako také je teda perfektne bezpečné ako pre matku, tak pre dieťa. Pozor si však treba dávať na klzkých povrchoch pri vstupe do bazéna.

 

2. Potláča príznaky nevoľnosti

 

Pozvoľné plávanie v tehotenstve pomáha zmierňovať príznaky nevoľnosti, ktoré sa u žien počas gravidity vyskytujú. Sú športové aktivity, ktoré ich dokonca môžu aj zhoršiť, napríklad beh či náročné cviky. Plávanie pôsobí voči nim ako utišujúca protiváha. 

 

3. Prináša úľavu chrbtici a krížom

 

Tehotné mamičky vedia o bolesti chrbtice svoje. Rastúci plod totiž z mechanického a váhového hľadiska predstavuje záťaž, čo sa často odrazí na ťažkostiach pri vstávaní a pohybe. Plávanie tieto príznaky pomáha minimalizovať a vo všeobecnosti je pre ľudskú chrbticu zdravé.

 

4. Zlepšuje kardiovaskulárne zdravie

 

Aké je zdravie matky, také býva aj zdravie bábätka. Pri kardiovaskulárnom systéme, teda pri našom srdci a krvnom obehu, to platí dvojnásobne. Plávanie je v tomto ohľade jednou z najzdravších činností. Pomáha prekrvovať naše telo a zabezpečuje tak zdravý chod všetkých orgánov, vrátane maternice.

 

5. Pomáha ochladzovať telo

 

Ako sa hovorí – choď sa schladiť. Voda je na to ideálna a čuduj sa svete, platí to aj v tehotenstve. Budúce mamičky totiž často prechádzajú telesnými vlnami horúčav, ktoré sú výrazne obmedzujúce. Plávanie pomáha telo ochladzovať a potláčať ich príznaky prirodzenou cestou.

 

6. Uľavuje opuchnutým členkom

 

S pribúdajúcimi mesiacmi tehotenstva a s rastúcim bruškom rastie záťaž na opornú sústavu. Svoje o tom vedia aj nohy, konkrétne členky a chodidlá. Tie bývajú v posledných mesiacoch gravidity často opuchnuté. Plávanie im prináša úľavu a zmierňuje bolesť.

 

7. Revitalizuje organizmus a potláča únavu

 

Mamičky bývajú často unavené. Niet sa čo čudovať, starajú sa o dva životy naraz a to chce veľa fyzických, ale aj psychických síl. Plávanie v tehotenstve je mimoriadne osviežujúcou činnosťou. Nielen vďaka chladivému efektu vody, ale aj kvôli zdravému pohybu. Je teda perfektným spôsobom na potlačenie únavy.

 

8. Pomáha k lepšiemu spánku

 

Dostatok spánku je predpokladom zdravého života. Platí to obzvlášť v tehotenstve, keďže mamičky musia byť v čo najväčšej pohode, nakoľko aj tá vplýva na zdravý vývin plodu. Plávanie pomáha uvoľňovať aj psychiku, potláča stres a tak prispieva k skoršiemu príchodu a lepšej kvalite spánku.

 

9. Zvyšuje mobilitu 

 

Mamičky v pokročilom štádiu tehotenstva mávajú často ťažkosti s pohybom. Predovšetkým tesne pred pôrodom môže byť aj krátka chôdza mimoriadne namáhavá. Plávanie v tehotenstve pomáha kĺbom a zvyšuje celkovú mobilitu mamičky a, čo je prekvapujúce, aj plodu v maternici. Mamičkám sa tak jednoduchšie nielen chodí, ale neskôr aj rodí.

 

10. Zvyšuje celkovú pohodu

 

Zdravý pohyb pomáha k produkcii endorfínov, tzv. hormónov šťastia. Platí to aj pri plávaní v tehotenstve, kedy sa zvyknú ozývať aj výkyvy nálad. Táto športová činnosť teda vedie aj k zvýšeniu celkovej duševnej pohody, ktorá sa pretaví aj do zdravšieho vývinu plodu.

 

Plávanie v tehotenstve má svoje nespochybniteľné benefity. Nemusíte sa obávať, že by ste ním ublížili sebe, alebo dieťaťu. Práve naopak, posilnením svojho zdravia priamo vplývate aj na rastúci zázrak vo vašom bruchu. Tak šup, šup, kúpiť vhodné plavky na tehotenské plávanie a ide sa na to! 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Fill out this field
Fill out this field
Prosím uveďte správnu/funkčnú e-mailovú adresu.
You need to agree with the terms to proceed

Menu